قالَ رَسُولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله: اَوَّلُ مَا افْتَرَضَ اللّهُ عَلى اُمَّتى الصَّلواتُ الْخَمْسُ، وَاَوَّلُ مایُرْفَعُ مِنْ اَعْمالِهِمُ الصَّلواتُ الْخَمْسُ، وَاَوَّلُ مایُسْأَلْونَ عَنْهُ الصَّلواتُ الْخَمْسُ

پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله فرمود: نخستین چیزى كه خداوند بر امّت من واجب كرد نمازهاى پنجگانه است، و نخستین عملى كه از آنان بالا برده مى‏شود، و از آنان سئوال مى‏شود همان نماز است.



خطیب نماز جمعه امروز مسجدجامع علی ابن ابیطالب حجت السلام والمسلمین دهقان در ابتدای خطبه ها خودش و تمامی مومنان نماز گزار را به کسب تقوای الهی دعوت کرد و در ادامه اذغان کرد: خداوند در سوره مبارکه نساء آیه 93 می‌فرماید: کسی که یک انسان مؤمنی را عمداً بکشد چهار نوع مجازات برای آن مشخص شده است: آتش جهنم برای او جاودانه خواهد بود، خداوند برای یک چنین انسانی که مؤمنی را عمداً می‌کشد بر او غضب می‌کند، خداوند یک چنین انسان‌هایی را لعن و نفرین می‌کند و از رحمت خودش دور می‌سازد، برای یک چنین انسان‌های ظالم و جنایت‌کار و تروریست‌پیشه عذاب بزرگ مهیا ساخته است.

وی گفت: مسئله کشتار مسلمانان را خداوند در قرآن شدیداً محکوم می‌کند پس می‌بینید کسانی این جنایات را انجام می‌دهند که خود را مسلمان و مطیع دین خدا می‌دانند. این آیات شریفه نفی می‌کند که مسلمانان تعدّی بکنند به جان مسلمانان دیگر.

حجت السلام دهقان خاطرنشان کرد که اگر جلوی این جنایات گرفته نشود امنیت به خطر می‌افتد.

پیامبر گرامی اسلام می‌فرماید: اگر انسانی در شرق عالم کشته شود و آن وقت یک فردی در مغرب زمین از این عمل راضی باشد، در خون آن فرد شریک است. پس چرا کشورهای مسلمان احساس مسئولیت نمی‌کنند و به بعضی دولت‌مردان به بهانه‌های مختلف تهمت می‌زنند که آن فرد مشرک است و کافر.

خداوند در آیه 94 سوره نساء می‌فرماید: ای کسانی که ایمان آورده‌اید هنگامی که در راه خدا برای جهاد سفر کردید خوب تفحص نمائید و نسبت به کسی که به شما سلام دهد و اظهار اسلام کند مگوئید مؤمن نیستی، که بخواهید به این بهانه او را بکشید که متاع زندگی دنیا را بطلبید در حالی که در نزد خداوند غنیمت‌های فراوان است؛ شما نیز پیش از این چنین بودید تا خدا بر شما به ایمان واقعی منت نهاد.

دهقان افزود: امیدواریم کشورهای اسلامی به خود بیایند، خدایا به تو پناه می‌بریم از این شرک که جان مسلمانان را مظلومانه می‌گیرند، خدایا این‌ها را اگر قابل هدایت نیستند، نیست و نابودشان بگردان.

خطبه دوم:

بعضی از انسان‌ها هستند که دم از اسلام می‌زنند و افراطی و تندخو هستند. در سال 1344 ه.ق. 86 سال قبل وهابیون دست به جنایت بزرگ زدند و قبور ائمه معصومین و بسیاری از مسلمانان صدر اسلام را تخریب کردند. در حالی که این قبرها از 800 سال قبل در آنجا حضور داشته‌اند و اینها از افتخارات مسلمانان بوده‌ است مسلمانان با آمدن به آن منطقه و در جوار آن‌ها نماز به جا می‌آوردند و به هر حال نوعی قدردانی می‌کردند از زحمات آن بزرگواران.

در دین اسلام نیز توصیه به قدردانی شده است که لازمه‌اش اطاعت از ائمه است. در سوره نور آیه 36 آمده است که نور الهی در خانه‌هایی است که خداوند اذن داده تا بالا برده شود و نام او در آن‌ها ذکر گردد و در آن خانه‌ها در بامدادان و شامگاهان تسبیح او می‌گویند. در تفسیر سیوطی آمده از نبی مکرم اسلام سؤال شد منظور از این بیوت چیست؟ حضرت گفت: خانه‌های انبیاء

جناب ابوبکر همانجا بود که اشاره کرد به خانه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و گفت: آیا این خانه را هم شامل می‌شود و پیامبر فرمودند: بله این از بافضیلت‌ترین آن‌هاست.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سراوان تصریح کرد: کسانی که در روز عید فطر در بلوچستان پاکستان به خاک و خون کشیده شدند، این افراد برای عبادت خدا آمده بودند و افرادی که این کار را انجام داده بودند  تازه دم از اسلام هم می‌زنند.

در مصر چندین هزار نفر به خاک و خون کشیده شدند، عاملان این جنایت بدانند که مردم دنبال آرمان‌گرایی هستند.

حجت‌الاسلام دهقان تخریب قبور ائمه و جنایاتی که در مصر و لبنان اتفاق افتاده را محکوم کرد و از سازمان ملل خواست در مقابل این جنایات بایستد.

26 مرداد بازگشت افتخارآمیز اولین گروه آزادگان به کشور است. رزمندگان اسلام در برابر رژیم بعثی که با پشتوانه همین کشورهای متعصب و دیکتاتور و استعمارگر غرب به جنگ با ما آمدند، ایستادند و افتخار آفریدند.



تاریخ : پنجشنبه 17 مرداد 1392

مَن أحیا لَیلةَ العِیدِ ولَیلةَ النِّصفِ مِن‏شَعبانَ ، لَم یَمُتْ قَلبُهُ یَومَ تَموتُ القُلوبُ .
هركه شب عید (فطر و قربان) و شب نیمه شعبان را احیا كند ، در آن روزى كه
دلها مى‏میرند ، دل او نمیرد .

منبع:ثواب الاعمال، 1 / 102 / 2



 

 براثر جاری شدن سیل در شهرهای جنوبی استان از جمله سیب سوران، قصر قند و نیکشهر بسیاری از روستاهای توابع این شهرستان ها دچار خسارات جدی شدند و راه های ارتباطی بیش از 40 روستا در این مناطق مسدود شد.

سازمان پیش بینی هواشناسی استان میزان بارندگی در برخی ارز مناطق استان را بیش از 50 میلی متر عنوان کرد و پیش بینی کرد بارش های اخیر تاپایان هفته جاری ادامه خواهد داشت.

خسارت سیل در قصرقند/رودخانه وحشی جان یک کودک را گرفت

فرماندار قصر قند با بیان اینکه یک پسر بچه 5 ساله در محله «کوه سر» از توابع این شهرستان بر اثر طغیان رودخانه کاجو جان خود را از دست داد اظهار داشت: رودخانه کاجو با دلیل ظغیان و خروش بیش از بیش از حد در زمان بارندگی ها به رودخانه وحشی شهرت یافته است.

کوروش محمدی افزود: حجم و شدت سیلاب در این رودخانه به میزانی بود که در روز گذشته منجر به تخریب جاده، شکسته شدن یک دهانه پل و انسداد محور ارتباطی قصرقند - نیکشهر شد.

وی با اشاره به اینکه در طی نخستین روز از جاری شدن سیل بیش از 80 میلیارد ریال خسارت به شهرستان قصر قند و بخش تلنگ از توابع این شهرستان وارد شده است گفت: متاسفانه به بسیاری از تاسیسات برق رسانی و شبکه های آبیاری و دیگر تاسیسات روستایی و شهری خسارات جدی وارد شده است .

وی اظهار داشت: به دلیل حجم روان آب ها علاوه بر خسارت جدی به سیل بند حفاظتی شهر تعدادی از منازل خشتی و گلی روستایی و همچنین جاده های شهری و روستایی و اراضی کشاورزی مورد تخریب قرار گرفت.

قطع شدن ارتباط 40 روستا

وی بیشترین خسارات وارده را در بخش مرکزی و تلنگ اعلام کرد و گفت: ارتباط بیش از 40 روستا به مرکز شهرستان قصرقند قطع شده است و تردد در آنها امکان پذیر نیست.

محمدی اعلام کرد: در حال حاضر محور ارتباطی شهرستان نیکشهر و قصرقند نیز مسدود است و تردد در این مسیر حتی با خودرو های سنگین نیز به دلیل شدت و حجم روان آبها میسر نیست.

وی با اشاره به اینکه تا زمان کاسته شدن از شدت سیلاب ها در منطقه کار برآورد خسارت و کارشناسی آسیب های وارده به طور دقیق امکان پذیر نیست گفت: خوشبختانه با تلاش نیروها ی امدادی و استقرار واحد های امداد و نجات هیچ مشکلی برای کمک به آسیب دیدگان ناشی از سیل وجود ندارد.


خانواده های بی سرپناه در چادر های امدادی پناه گرفتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در این رابطه با بیان اینکه بیشترین تعداد منازل تخریب شده در منطقه سیب و سوران و از توابع شهرستان سراوان واقع شده است گفت: در این راستا به منظور اسکان موقت آسیب دیدگان ناشی از سیل نسبت به ایجاد و احداث یک کمپ با برپایی 70 تخته چادر در این منطقه اقدام شده است.
رسول راشکی اظهار داشت: بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب روستاهای گوارده، چاه رسول بخش، چاه شیرخوان و منطقه عشایری ریگجهی در 7 کیلومتری شهر سوران را در محاصره سیل قرار داده است.

وی با بیان اینکه در همان ساعات نخست جاری شدن سیل تعداد 40 امداد گربه منطقه اعزام شدند ادامه داد: در حال حاضر با توجه به ایجاد اسکان اضطراری بیش از 500 حادثه دیده در این منطقه ساماندهی شدند.

وی ادامه داد: همچنین به منظور کمک به حادثه دیدگان سیل اخیر تا کنون نسبت به توزیع بیش از 104 تخته چادر و 195 تخته پتو و همچنین مقادیر مورد نیاز از جمله کنسرو و آب آشامیدنی در مناطق حادثه دیده اقدام شده است.

راشکی با اشاره به اینکه تعداد 10 گروه امداد رسان با امکانات و تجهیزات مورد نیاز در شهرهای سیب سوران، ایرانشهر و نیکشهر مستقر هستند ادامه داد:

نیروهای امداد و نجات تا پایان زمان بارندگی و احساس نیاز به امدادرسانی در منطقه در آماده باش بوده و به امر امداد رسانی ادامه خواهند داد.

به زیرآب رفتن شش روستا در سراوان

وی یادآور شد: هیچ جای نگرانی حتی در صورت انسداد راه های ارتباطی در این مناطق وجود ندارد و در صورت نیاز از طریق هوا و توسط بالگرد نیروهای امدادی به حادثه دیدگان احتمالی یاری خواهند رساند.

به گزارش خبرنگار مهر جاری شدن سیل موجب به زیر آب رفتن تعداد 6 روستا در شهرستان سیب و سوران از توابع سراوان شد و روستای «چاه شیرخوان» در این منطقه را به طور کامل تخریب کرد.

بنا بر اعلام مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیش از 5 روستای دیگر نیز در این منطقه بیش از 50 تا 80 درصد تخریب شدند.



به‏ مناسبت مراسم تنفیذ ریاست جمهورى در دوازدهم مرداد

امضاى حکم ریاست جمهورى از سوى رهبر انقلاب نه تنها امرى صورى و تشریفاتى نیست که اتفاقاً از آن‏جا که این امضا به مفهوم تفویض بخشى از اختیارات ولى فقیه به منتخب مردم است، کاملاً در حوزه اختیارات رهبرى قرار دارد و نمادى از مشروعیت‏ است.

مرورى هر چند گذرا بر آرا و نظرات حضرت امام خمینى(ره) در زمینه شئون و اختیارات ولى فقیه، عدم تطابق طرز تلقى تشریفاتى بودن از تنفیذ را با دیدگاه امام راحل آشکار مى‏سازد. از این دیدگاه، حیطه اختیارات حکومتى معصومان به فقهاى جامع الشرایط تفویض شده و تعیین شکل حکومت بر اساس اصول مسلمى چون تأمین عدالت و مشارکت مردم و... فرعى است که به تعیین چگونگى آن به نظر فقیه مربوط است. بنابراین حتى ساختار نظام نیز - چه رسد به تنفیذ رییس یک قوه - بر عهده فقیه بوده و بدون آن، اساس حاکمیت غیر مشروع خواهد بود.

اختیارات حکومتى فقیه، گستره حکومت‏

در این زمینه حضرت امام خمینى(ره) مى‏فرمایند: اگر فرد لایقى که داراى این دو - خصلت علم به قانون و عدالت - باشد به‏پا خاست و تشکیل حکومت داد، همان ولایتى که حضرت رسول اکرم(ص) در امر اداره جامعه داشت، دارا مى‏باشد و بر همه مردم لازم است که از او اطاعت کنند. این توهم که اختیارات حکومتى رسول اکرم(ص) بیشتر از حضرت امیر(ع) بود یا اختیارات حکومتى حضرت امیر(ع) بیش از فقیه است، باطل و غلط است.

هم‏چنین مى‏فرمایند: براى فقیهان، ولایت ثابت است در هر آنچه که براى خود آنان ولایت ثابت بوده است از آن جهت که آنان سلطان بر امت بوده‏اند. اگر موردى را بخواهیم از این قاعده کلى خارج کنیم نیاز به دلیلى داریم که بر ویژگى آن به امام معصوم(ع) دلالت کند...

ایشان به‏عنوان پاسخ به اشکالى در این زمینه مى‏فرمایند: ممکن است در این‏که مى‏گوییم حکومت حق فقهاى عادل است، اشکال شود که فقها توانایى اداره سیاسى و نظامى کشور و مانند آن‏را ندارند ولى این اشکال وارد نیست زیرا اداره کشور در هر حکومتى با همکارى و شرکت شمار زیادى از خبرگان و کارشناسان انجام مى‏گیرد و همه حاکمان و رؤساى جمهور از گذشته تا هم‏اکنون - مگر گروهى اندک از آنان - آشنا به فن سیاست و رهبرى و امور نظامى نبودند، بلکه امور حکومتى به دست متخصصان هر فن اداره مى‏شود...

اساس اسلامى‏بودن حکومت است، شکل قابل انعطاف است‏

از بیانات فوق چنین برداشت نمى‏شود که همان‏گونه که رسول اکرم(ص) و حضرت امیر(ع) بر تمامى شئون «فرهنگى»، «سیاسى»، «اقتصادى»، «قضایى» جامعه نظارت تامه داشته‏اند، در دوران غیبت امام معصوم(ع)، اداره امور نظام اسلامى تنها از مجراى ولى امر صورت مى‏پذیرد. حضرت امام(ره) براى تبیین و تشریح مسأله مى‏نویسند: امور حسبیه، امورى است که به یقین مى‏توان گفت شارع مقدس راضى به وانهادن آن‏ها به حال خود نیست و حتماً باید مسؤولى عهده‏دار تصدى آن باشد... امورى نظیر «حفظ نظام اسلامى»، «پاسدارى از مرزهاى میهن اسلامى»، «حفظ جوانان مسلمان از گمراهى» و «جلوگیرى از تبلیغات ضد اسلامى» از روشن‏ترین مصادیق امور حسبیه به‏شمار مى‏روند... این موارد نیز در دوران غیبت امام(ع) از جمله اختیارات فقیه خواهد بود.

در اسلام قانون حکومت مى‏کند. پیغمبر اکرم(ص) هم تابع قانون بود، قانون الهى... ولایت فقیه، ولایت بر امور است که نگذارد این امور از مجارى خودش بیرون برود. نظارت کند بر مجلس، بر رئیس جمهور... ولایت فقیه ضد دیکتاتورى است نه طرفدار دیکتاتورى.

پاسدارى از نظام و مرزبانى از حدود اسلام و پیش‏گیرى از انحراف جوانان از اسلام و خنثى‏سازى تبلیغات دشمنان علیه اسلام و مانند آن از روشن‏ترین مصادیق امور حسبیه است که دستیابى به آن‏ها بدون تشکیل حکومت عادلانه اسلامى ممکن نیست. بنابراین صرف نظر از دلیلهاى ولایت فقیه، از این زاویه نیز فقهاى عادل مقدم هستند.

امروزه حفظ نظام اسلامى، پاسدارى از مرزهاى میهن اسلامى، حفظ جوانان مسلمان از گمراهى و جلوگیرى از تبلیغات ضد اسلامى که از روشن‏ترین مصادیق امور حسبیه و تحت اختیار ولى فقیه ذکر شده‏اند، بخشى از مجموعه وظایف قوه مجریه را در بر مى‏گیرد. این بدان معناست که پاره‏اى از اختیارات ولى فقیه در امور حسبیه به ریاست قوه مجریه واگذار مى‏شود که به‏طور مشابه این مسأله در مورد ریاست قوه قضائیه نیز صادق مى‏باشد.

در مورد نقش و جایگاه قوه مقننه و مجلس شوراى اسلامى در نظام اسلامى نیز دیدگاه حضرت امام(ره) چنین است: در حکومت اسلامى به‏جاى مجلس قانونگذارى که یکى از سه دسته (قوه) حکومت‏کنندگان را تشکیل مى‏دهد، مجلس برنامه‏ریزى وجود دارد که براى وزارتخانه‏هاى مختلف در پرتو احکام اسلامى برنامه ترتیب مى‏دهد و با این برنامه‏ها کیفیت انجام خدمات عمومى را در سراسر کشور تعیین مى‏کند.

در حقیقت بر طبق نظر امام راحل(ره) شکل اصیل حکومت اسلامى، حکومتى ولایى مبتنى بر سازه امت-امام است که نمونه‏هاى آن‏را در صدر اسلام و در دوران حکومت رسول اکرم(ص) و حضرت امیر(ع) مى‏توان جست‏وجو نمود، اما در عصر حاضر با توجه به کثرت نفوس، گستردگى ارتباطات محلى، ملى و بین‏المللى، پیچیدگى روابط اجتماعى، تنوع آرا و عقاید در حوزه اندیشه دینى و ضرورت مشارکت و حضور هرچه بیشتر مردم، حضرت امام(ره) مصلحت اسلام را در آن یافتند که در شکل‏دهى و ایجاد نظام مقدس جمهورى اسلامى، ضمن برقرارى قواى سه‏گانه، پاره‏اى از وظایف و تکالیفى که برعهده ولى فقیه مى‏باشد، به سه قوه مجریه، قضائیه و مقننه تفویض شود و در این بین ریاست قوه مجریه و اعضاى قوه مقننه با رجوع به آراى عمومى برگزیده مى‏شوند.

در واقع ولى فقیه براى تأمین مشارکت امت در اداره امور اجرایى نظام اسلامى و برنامه‏ریزى‏هاى مربوطه، مراجعه به آراى عمومى، آن هم به شکل مدرن آن‏را مصلحت اسلام یافته و به‏واسطه «حسن انتخاب مردم»، بخشى از اختیارات خود را به رئیس قوه مجریه تفویض مى‏نماید و از آنجا که ولى فقیه در برابر خدا و امت مسؤول است، چنین تفویضى رافع مسؤولیت نخواهد بود. در همین راستا در تمامى احکام تنفیذ ریاست جمهورى از سوى رهبرى انقلاب، از دوره نخست ریاست جمهورى تاکنون، مسأله نصب رئیس جمهورى توسط رهبر به‏دلیل اقبال ملى و عزل وى در صورت تخطى از تعهدات ذکر شده است.

تنفیذ ریاست جمهور

امام در این زمینه به‏خصوص مى‏فرمایند: اشخاصى که کاندیدا مى‏شوند براى ریاست جمهورى شما توجه کنید و کسى‏که از همه متعهدتر باشد نه غربى باشد نه غرب‏زده باشد نه شرق‏زده باشد... اعتقاد به قوانین اسلام دارد و در مقابل قانون اساسى خاضع است و اصل صد و دهم ظاهراً که راجع به ولایت فقیه است معتقد است و وفادار نسبت به او، یک همچو شخصى را شماها خودتان انتخاب کنید.

آنچه مى‏تواند به وضوح دیدگاه حضرت امام را در این زمینه تبیین نماید، این سخن به یاد ماندنى آن بزرگ بوده که: اگر چنانچه ولایت فقیه در کار نباشد... طاغوت است. یا خدا یا طاغوت یا خداست یا طاغوت، اگر به امر خدا نباشد، رئیس جمهور با نصب فقیه نباشد، غیر مشروع است. وقتى غیر مشروع شد، طاغوت است. اطاعت او، اطاعت طاغوت است. واردشدن در حوزه او، واردشدن در حوزه طاغوت است. طاغوت وقتى از بین مى‏رود که به امر خداى تبارک و تعالى یک کسى نصب بشود.

هم‏چنین در خصوص اعمال تنفیذ خودشان و جایگاه آن چنین مى‏فرمایند: من باید یک تنبیه دیگرى هم بدهم و آن این‏که من که ایشان را حاکم کردم، یک نفر آدمى هستم که به‏واسطه ولایتى که از طرف شارع مقدس دارم ایشان را قرار دادم. ایشان را که من قرار دادم واجب الاتباع است. ملت باید از او اتباع کند. یک حکومت عادى نیست یک حکومت شرعى است.

چرایى تنفیذ و مخالفت با آن‏

اگر رئیس جمهور، باید با تصویب فقیه باشد... نمى‏گذارد این رئیس جمهور یک کار خطا بکند، این‏ها این‏را نمى‏خواهند، این‏ها اگر یک رئیس جمهور غربى باشد، همه اختیارات دستش بدهند، هیچ مضایقه‏اى ندارند و اشکالى نمى‏کنند.

البته از آنجا که طبق نظر حضرت امام(ره) همگى منبعث از اختیارات مطلقه ولى فقیه مى‏باشد، امضاى حکم ریاست جمهورى از سوى رهبر انقلاب نه تنها امرى صورى و تشریفاتى نیست و در حوزه تکالیف و وظایف رهبرى قرار ندارد که اتفاقاً از آن‏جا که این امضا به مفهوم تفویض بخشى از اختیارات ولى فقیه به منتخب مردم است، کاملاً در حوزه اختیارات و حقوق رهبرى قرار دارد و نمادى از مشروعیت‏بخشى به مقام دوم نظام اسلامى است.

 

 

  

دکتر حسن روحانی در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی پس از سخنرانی اعلام برنامه‌های دولت خود، فهرست اسامی و سوابق وزرای پیشنهادی خود برای کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی را به مجلس تقدیم کرد.



علی طیب‌نیا (وزارت اقتصاد)

دکتر علی طیب نیا در سال ۱۳۳۹ در اصفهان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را در اصفهان به پایان رساند و با توجه به علاقه شخصی‌اش به رشته‌های علوم انسانی در کنکور دهه پنجاه، رشته اقتصاد دانشگاه تهران را برگزید. وی مدرک کار‌شناسی خود را در رشته اقتصاد در سال ۱۳۶۴ دریافت کرد و در سال ۱۳۶۷ با ارائه پایان‌نامه خود با نام «الگوی تورم در ایران» موفق به گرفتن مدرک کار‌شناسی ارشد از همین دانشگاه شد.
طیب‌نیا در سال ۱۳۷۲ با ارائه رساله دکترای خود با نام «تورم ساختاری در ایران» (structural inflation in Iran) مدرک دکترای خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد.

او یک سال از دوره دکترای خود را نیز در مدرسه اقتصاد لندن گذراند و در حال حاضر در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران ‌به سمت ‌استاد و عضو هیأت علمی با رتبه دانشیار مشغول به تدریس است. وی از سال ۱۳۷۶ ‌سه سال دبیر کمیسیون اقتصاد هیأت دولت نهاد ریاست جمهوری در کمیسیون اقتصاد بود و از سال ۱۳۸۴ به ‌مدت یک سال و نیم نیز همین سمت را به ‌عهده داشت.

طیب‌نیا در سال ۱۳۸۰ ‌چهار سال معاون طرح و بررسی نهاد ریاست جمهوری و در سال ۱۳۸۵ نیز ‌یک سال معاون اقتصادی و هماهنگی امور برنامه و بودجه معاونت اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بود. وی عضویت در شورای پژوهشی سازمان بررسی و نظارت، عضویت در شورای پول و اعتبار و کار‌شناس متخصص در مسائل پولی و بانکی این شورا در خصوص بانک مرکزی، عضویت در شورای پژوهشی نهاد ریاست جمهوری، کار‌شناس ارشد سازمان بهره‌وری آسیایی جهت تهیه برنامه ملی ارتقای بهره‌وری در ایران سازمان بهره‌وری آسیایی را در کارنامه دارد.

سید محمود علوی (وزارت اطلاعات)

سید محمود علوی فرزند آقای سید رضا علوی در اردیبهشت ۱۳۳۳در تراکمه (لامرد فعلی) به دنیا آمد و از دو سالگی به همراه پدر در نجف (محل تحصیل ایشان) اقامت داشت. اقامت در نجف و تحصیل تا مقطع اول متوسطه و سپس ملبس شدن به لباس روحانیت در سال ۴۹ و بازگشت به ایران تا انقلاب شکوهمند اسلامی خلاصه‌ای زندگی قبل از انقلاب ایشان است. با به شهادت رسیدن شهید نصیری در انفجار دفتر حزب جمهوری در تیر ماه ۶۰ سید محمود علوی به عنوان نماینده مردم لارستان در انتخابات میان دوره‌ای مجلس گام در راه سیاست ورزی به سبک خود نهاد.

علوی عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در دوره‌های اول، دوم، چهارم و پنجم است. وی همچنین در سالهای ۶۸ تا ۷۰ معاونت نظارت و بازرسی و معاونت روابط عمومی و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به‌ عهده گرفته بود و در سال‌های ۷۹ تا ۸۸ نیز رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش بود.

علوی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ‌یکی از اعضای ارشد ستاد انتخابات حسن روحانی بود و چندی پیش به‌ عنوان نماینده حسن روحانی به دیدار مراجع و علمای قم رفت.

حمید چیت‌چیان (وزارت نیرو)

حمید چیت‌چیان متولد سال ۱۳۳۶ در تبریز است. وی نخست فرمانده بخش اطلاعاتی سپاه پاسداران در تبریز بود و سپس به شهرهای دیگر آذربایجان رفته و در آن شهر‌ها نیز بخش‌های اطلاعاتی سپاه پاسداران را راه‌اندازی کرد. پس از برپایی وزارت اطلاعات در سال ۱۳۶۲ در بخش‌های گوناگون این وزارت‌خانه دارای مسئولیت بود.

ادامه مطا لب در ادامه مطلب دنبال نمائید 



ادامه مطلب
به گزارش پایگاه خبری پلیس ، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: در این عملیات که روز گذشته در محور آسپیچ شهرستان سراوان رخ داد ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شدند از یک دستگاه خودرو 804 کیلو و260 گرم تریاک و 102 کیلوگرم حشیش کشف کردند .

سرهنگ رضا ناظری افزود : با اقدامات فنی و اشرافیت اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، این محموله مواد مخدر که قاچاقچیان و سوداگران مرگ قصد داشتند از محورهای فرعی وارد شهرستان سراوان کنند تا در فرصت مناسب به دیگر نقاط استان منتقل کنند مورد شناسایی قرار گرفت .

وی بیان داشت : ماموران پس از چند روز کار پلیسی موفق شدند روز گذشته این محموله موادمخدر را که با یک خودرو تویوتا حمل می شد مورد شناسایی قرار داده و طی یک عملیات غافلگیرانه و با مسدود کردن کلیه راه های خروجی و تنگ نمودن عرصه بر قاچاقچیان مسلح این محموله مواد را کشف کنند .

سرهنگ ناظری خاطر نشان کرد : در این عملیات یک قبضه سلاح جنگی به همراه مهمات مربوطه از قاچاقچیان کشف شد .


نباید توقع داشت مشکلات در مدت کوتاهی برطرف شود/اصرار دارم که به ایشان (روحانی) کمک کنند
مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری حسن روحانی به عنوان رییس دولت یازدهم، تاکید کردند: در نظام مردم‌سالاری دینی، انتخاب در اختیار مردم است و محور و مدار کارها هم اسلام عزیز است.
  


   گزیده بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم بدین‌شرح است:

- جابه‌جایی با متانت و آرامش خدمتگزاران نظام یک پدیده ارزشمند است که ناشی از مردم‌سالاری دینی است.

- ملت از زمان اعلام مشروطیت تا قبل از انقلاب اسلامی مزه حاکمیت مردمی را نچشیده بود.

- از ویژگی‌های مردم‌سالاری دینی این است که مردم احساس می‌کنند در مدیریت کشور تصمیم‌گیر و ناظر هستند. همچنین رابطه مردم و مسئولان در این نظام به رابطه قانونی منحصر نمی‌شود بلکه علاوه بر آن یک عاطفه ایمانی و دینی هم که ناشی از بینش دینی مردم است وجود دارد.

- رییس‌جمهور باید توجه کند که مردم ایران یک کشور اسلامی و مبتنی بر تعالیم اسلامی می‌خواهند.

- پذیرش مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی به معنای کام‌جویی از قدرت نیست بلکه به معنای قبول زحمات برای خدمت‌رسانی به مردم است.

- کشور ظرفیت‌های زیادی دارد و تلاش‌هایی که در گذشته هم شده، بخشی از این ظرفیت‌هاست که باید از آن استفاده شود.

- من هم مردم را به بردباری و هم مسئولان را به شکیبایی توصیه می‌کنم.

- نباید توقع داشت مشکلات در مدت کوتاهی برطرف شود.

- به رییس‌جمهور و کابینه توصیه می‌کنم که کارها را با صبر و بدون شتابزدگی انجام دهند و گام‌ها را مطمئن و محکم بردارند.

- در همه زمینه‌ها ظرفیت‌ها و اهداف بلند وجود داد.

- فشارهای دشمنان، مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده اما این درس بزرگ را به ما داده است که به استحکام ساخت داخلی قدرت بپردازیم و از درون خود را مقتدر کنیم.

- در درجه اول، مسائل اقتصادی و علمی با جدیت باید دنبال شود و البته مسائل سیاسی هم مسائل مهمی است.

- در روابط خارجی باید برخورد حکمت‌آمیز و عاقلانه‌ای داشته باشیم؛ البته ما دشمنانی داریم که زبان عقلایی سرشان نمی‌شوند.

- راه وسط، راه اسلام است و راه موفقیت این است که به دنبال رضای الهی و انجام تکلیف الهی باشیم.

- به همه مسئولان توصیه می‌کنم که در زمینه برطرف کردن مشکلات با هم همکاری کنند و قوای سه‌گانه نیز حداکثر همکاری را با هم داشته باشند.

- جمهوری اسلامی ایران با امکانات فراوان خود باید در درجه اول مسائل مربوط به مشکلات داخلی خود را حل کند.

- من از دولت احمدی‌نژاد به دلیل زحمات فراوانی که برای دولت کشیدند تشکر می‌کنم.

- دشمنان نه تنها قادر نبودند نظام ما را متزلزل کنند، بلکه حتی نتوانستند جلوی رشد نظام را هم بگیرند. امروز ما در زمینه‌هایی پیشرفت کردیم که حتی تصور آن را هم در اول انقلاب نمی‌کردیم.

- جناب آقای روحانی جزو عناصر خدمتگزار قدیمی به نظام اسلامی در بخش‌های مختلف هستند. ایشان فردی آزموده شده در نظام جمهوری اسلامی ایران چه در دوران دفاع مقدس، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی هستند.

- کارهای فراوان و خدمات فراوانی بر دوش ایشان (حسن روحانی) بوده و انجام دادند و امروز نیز مفتخرند که با آرای مردم به عنوان رییس‌جمهور انتخاب شده‌اند. امیدوارم که خداوند متعال به ایشان در این راه یاری و کمک کند و از جریانات گوناگون سیاسی درخواست می‌کنم و اصرار دارم که به ایشان کمک کنند.

- از همه شخصیت‌های متنفذ که دارای حوزه تاثیرگذاری در بین مردم هستند می‌خواهم که به مسئولان و دولت و رییس‌جمهور کمک کنند که وظایف سنگینی را که بر عهده دارند را به خوبی انجام دهند. توقعاتی وجود دارد مردم توقعاتی دارند و ان‌شاءالله که بتوانند این توقعات را به بهترین نحو برآورده کنند. 


تاریخ : شنبه 12 مرداد 1392

أفضَلُ العِبادَةِ بَعدِ المَعرِفَةِ‌ إِنتِظارُ‌ الفَرَجِ؛

بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.

(تحف العقول، ص403)




یهودیان کسانی هستند که با توجه به این همه جنایاتی که دارند باز ادعای تقرب به خدا را می کنند و خودشان را جزء بندگان مقرب الهی می دانند آن ها معتقدند روح یهودی ها از سایر انسانها افضل تر است و اعتقاد دارند روح یهودیت جزئی از روح خداست مانند روح فرزند که جرئی [...]


یهودیان کسانی هستند که با توجه به این همه جنایاتی که دارند باز ادعای تقرب به خدا را می کنند و خودشان را جزء بندگان مقرب الهی می دانند آن ها معتقدند روح یهودی ها از سایر انسانها افضل تر است و اعتقاد دارند روح یهودیت جزئی از روح خداست مانند روح فرزند که جرئی از روح پدر است.

 حجت السلام غلامرضا دهقان  امام جمعه سراوان  ، در ابتدای خطبه اول فر مودند : خودم وتمام مومنان نماز گزار را به کسب تقوای الهی  و ترک محرمات دعوت  می کنم 

وی  در ادامه اشاره ای به ویژگی های قوم یهود ازمنظر قرآن پرداختند واذغان کردند قوم یهود در قرآن دارای ویژگی های زیادی هستند از جمله یهودیان کسانی هستند که به انبیاء الهی تهمت می زنند یا به تکذیب پیامبرانی می پردازند که برای هدایتشان آمده اند.سوره بقره/۸۷



یهودیان کسانی هستند که با توجه به این همه جنایاتی که دارند باز ادعای تقرب به خدا را می کنند و خودشان را جزء بندگان مقرب الهی می دانند آن ها معتقدند روح یهودی ها از سایر انسانها افضل تر است و اعتقاد دارند روح یهودیت جزئی از روح خداست مانند روح فرزند که جرئی از روح پدر است.



یهودیان کسانی هستند که گرایش بسیاری به سحر وجادو دارند. و بسیاری از کارهایشان را با سحر وجادو انجام می دهند.



آنها اهل مکرو خدعه وحیله هستند و لذا می گویند ما برای حکومت جهان از مکر استفاده می کنیم.



این قوم روحیه نژاد پرستی دارند.سوره بقره آیه ۲۴۷،۱۱۱



در سوره مائده آیه ۷۸- ۷۹این قوم نفرین شده است چون اینها کسانی هستند که رواج می دهند فساد را در زمین و همچنین در سوره نساء آیه۱۶۰اشاره ای به خود خواهی این قوم شده است.



همچنین تروریست از و یژگی های آن هاست.



غلامرضا دهقان افزود: باید در مواجهه با یک چنین قومی مسلمانان باید هوشیاری بیشتری داشته باشند و بشناسند با چه گروهی میخواهند سازش داشته باشند و یک مشی واحدی در برابرقوم یهود اتخاذ کنند.



خطبه دوم



امروزآخرین جمعه ماه مبارک رمضان از طرف بنیانگذارجمهوری اسلامی به عنوان روزقدس نامگذاری شده است تا دولت های اسلامی در جهت حمایت از فلسطین به پا خیزند تا تنفر خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کنند. مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت این مسئله فرمودند: تحقیقا امروز در زندگی مسلمین و در آحاد اسلامی هیچ مسئله ای به اهمیت فلسطین نیست.



امروز می طلبد که ما در برابرمدیریت جنگ افروزی، حمله و ایجاد تفرقه و ترور و انواع مسائل که آمریکای جهانخوار و غرب آنرا حمایت می کنند هوشیار باشیم.



وی گفت ما دار کفر و دار اسلام داریم.



آنها که داری دار کفر هستند در مسیر خود متحد شده اند ولی آنها که داری دار اسلام هستند در مسیر وهدف خود دچار تفرقه شده اند. لذا آنچه مسلم است این است که برای جامعه اسلامی یک وظیفه است که در حمایت از مردم مظلوم در برابر ظالم قیام کرد.که این حمایت منشاء روایی و قرآنی دارد. اگر جمهوری اسلامی به حمایت از مردم فلسطین که اکثرا از اهل تسنن هستند می پردازد این بخاطر مبانی اعتقادی است و همچنین بخاطر وظیفه انسانیمان است. ما می توانیم با زبان ومال خودمان در برابر آنها بایستیم.



شهید مطهری می فرمایند:اگر شخص مظلومی را ببیند و بتوانید از حقش دفاع کند واین کار را انجام ندهد در واقع کمک به ظالم کرده است. لذا خداوند در قرآن به مسلمانان اجازه داده است که در برابر متجاوزان از خودشان دفاع کنند.



در کتاب مسنداحمد ابن حنبل آمده است که هرکسی مومنی نزد او حاضرشود ولی او را یاری نکند در حالیکه قادربرنصرت باشد خداوند در روز قیامت او را خار خواهد کرد.



امام حسین(ع) در برابر ظلم وستم قیام کردند.اینها همه برای ما درس است که باید در برابردشمنان اسلام ایستاد و لذا اگر امام(ره) به محض اینکه انقلاب اسلامی شکل می گیرد و روز قدس را اعلام می کند واین برخاسته از دستورات دین مبین اسلام است که اصل استکبار ستیزی را برای مسلمانان می خواهد. قانون اساسی ایران هم سیاست خارجی اش براساس نفی هر گونه سلطه جویی و سلطه طلبی است و دفاع از حقوق همه مسلمانان را در همه مبانی لازم شمرده است.



 خطیب جمعه ، در خاتمه افزود: باید جهان اسلام و ارتجاع عرب هم هوشیارتر باشند که اگر این مقاومت بشکند به سود آنها نیز نخواهد بود.

وی 17 مرداد روز خبر نگار  را به عزیزان خبر نگار ان خدا قوت گفتند و فر مودند : آمر یکا جنا یت کار و عوامل آن  توسط طا لبان در سال 1377 در حالی که شهید در حال مخا بره خبر سقوط مزار شریف و قتل عام زنان و مردان و کودکان بی گناه را به ایران و سراسر جهان بود که در شنبه سیاه 17 مرداد  شهید محمود صا رمی   به همراله 9  دیپلمات ایرانی  در زیر زمین کنسو لگری  ایران  در افغا نستنان با رگبار گلو له به شهادت رسا ندند .



دستگیری عبدالمالک ریگی یکی از پیچیده‌ترین عملیات‌های اطلاعاتی و شاهکار مأموران اطلاعاتی کشورمان در اسفند سال 88 بود. ریگی شرور شرق کشور در پناه لابی‌های سازمان ISI پاکستان، حمایت‌های سیاسی و مالی آمریکا و عربستان هیچ وقت گمان نمی‌کرد روزی در دام سرویس‌های اطلاعاتی ایران بیفتد.
تسنیم: پروژه مدحی، دستگیری ریگی، آزادی عطارزاده، دستگیری چندین تیم پیشرفته جاسوسی، دستگیری عاملان ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان و ده‌ها پروژه موفقیت‌آمیز دیگر، گواه روشنی بر توفیقات وزارت اطلاعات در چند سال گذشته است.

امروزه برقراری امنیت جزو مهمترین وظایف حکومت‌ها است، به نحوی که در کشورهایی که کوچک سازی دولت جزو اصول اولیه به شمار می‌آید، هنوز حوزه‌های امنیتی جزو کا‌ر‌ویژه‌ حاکمیت قلمداد می‌شود و یکی از اساسی‌ترین جایگاه‌ها در ساختار امنیتی یک کشور، از آنِ نهاد اطلاعاتی است.

بر همین اساس بعد از پیروز انقلاب اسلامی و عدم وجود تشکیلاتی منسجم، قانون تشکیلِ وزارت اطلاعات در 29 اردیبهشت ماه سال 1362 در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسید.

در قانون تشکیل این وزارت آمده است: "به منظور کشف و پرورش اطلاعات امنیتی و اطلاعات خارجی و حفاظت اطلاعات و ضدجاسوسی و بدست آوردن آگاهی‌های لازم از وضعیت دشمنان داخلی و خارجی جهت پیشگیری و مقابله با توطئه‌های آنان علیه انقلاب اسلامی، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شود."

در منطقه خاورمیانه باتوجه به اهمیت، موقعیت و شرایط خاص کشورهای منطقه مانند شرایط عراق، افغانستان، لبنان و سرزمین‌های اشغالی، سرویس‌های جاسوسی خارجی کشورهای مستکبر نظیر MI6 ,CIA, موساد و ... هر کدام فعالیت مضاعفی در این منطقه نسبت به سایر نقاط جهان دارند؛ علاوه بر آن همه این دستگاه‌های جاسوسی خارجی به جهت مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر همکاری می‌کنند. در این شرایط به اذعان تمامی کارشناسان، دستگاه اطلاعاتی ایران در میان سازمان‌های مشابه منطقه‌ای از درخششی ویژه از حیث عملکرد پیش‌رونده و نیز مقابله با تهدیدات امنیتی برخوردار است.


ادامه مطا لب  در ادامه مطلب می با شد 



ادامه مطلب
تاریخ : دوشنبه 7 مرداد 1392
«شب قدر» شبی است که در آن قرآن بر پیامبر عظیم الشأن اسلام نازل شده است و فضیلت عبادت در این شب از تمام شبها بیشتر است. در این شب مقدرات یک سال انسان معین می گردد. از با فضیلت ترین اعمال در چنین شبی «احیاء» می باشد که به معنای پاس داشتن یک شب تا صبح است. پس جا دارد که در چنین شبی انسان از اعمال زشت خود استغفار نماید چرا که شب توبه است و خداوند در آن بندگانش را مورد اکرام خاص خود قرار می دهد. لسان الغیب سروده است:چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی آن شب قدر که این تازه براتم دادند
هاتف آن روز به من مژده این دولت داد که بدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند


بر آنیم تا دراین مقاله به بررسی فضیلت این شب بزرگ در آیات، روایات و سیره علما بپردازیم.
شب قدر در آینه آیات قرآن

به جرئت می توان گفت برجسته ترین آیات قرآن در مورد شب قدر و فضیلت آن که است که خداوند متعال می فرماید: «ما قرآن را در شب قدر نازل کردیم. و از شب قدر چه آگاهت کرد. شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است. در آن شب فرشتگان با روح به فرمان پروردگارشان برای هر کاری که مقرر شده است فرود می آیند. آن شب تا دم صبح صلح و سلام است».

از جمله دلایل فضیلت شب قدر بلکه والاترین جنبه فضیلت آن نزول قرآن کریم در این شب می باشد که به صورت یک باره بر قلب مقدس پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) نازل گردید و در بقیه عمر مبارک ایشان به صورت تدریجی انجام گرفت. قرآن کریم یکی از علل فضیلت ماه رمضان را همین معنا برشمرده و می فرماید: (شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان)؛ «ماه رمضانی که قرآن را در آن فرو فرستادیم؛ کتابی که مردم را راهبر و متضمن دلایل آشکار هدایت و میزان تشخیص حق از باطل است».

قرآن کریم علت دیگر فضیلت این شب بزرگ را تعیین مقدرات انسان قلمداد نموده و می فرماید: (انّا انزلناه فی لیلة مبارکة انّا کنّا منذرین - فیها یفرق کل امر حکیم)؛ «ما قرآن را در شبی فرخنده نازل کردیم؛ زیرا که هشدار دهنده بودیم. پس در آن شب هر کاری محکم و استوار می شود». 

ضمنا" مراسم  شب قدر امشب 7/ مردا د  دوشنبه  مصادف با 20 رمضان با حضور مدیر کل محترم سازمان تبلیفات اسلامی استان سیستان و بلوچستان حضرت حجت الاسلام و المسلمین قر بانپور بر گزار می شود ، مو منین میتوانند وسا ئل نقلیه خودشان را در دبستان 22 بهمن روبروی مسجد جامع علی بن ابیطا لب (ع) با هما هنگی ما مورین پارک نمایند .

                                                                                                                                                                      التماس دعا 


  


تاریخ : دوشنبه 7 مرداد 1392

«‌هر کس شب قدر را بیدار بماند گناهانش آمرزیده می­شود

حتی اگر تعداد آنها به تعداد ستارگان آسمان و به سنگینی کوه‌ها باشد…»



مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب (یکشنبه ۱۳ مرداد) ساعت چهار بعدظهر آغاز می‌شود/ 5 رئیس مجلس، 5 معاون رئیس‌جمهور، 10 وزیر خارجه، معاون دبیر کل سازمان ملل و ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی در مراسم تحلیف قطعی شده است.
مدیر کل اداره کل تشریفات مجلس، با بیان اینکه تاکنون حضور مقامات ۴۰ کشور دنیا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب قطعی شده، گفت: به احتمال زیاد مقامات کشورهای خارجی دیدارهایی را هم با رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور منتخب و رئیس مجلس داشته باشند.
 
سیدمحمد یثربی در گفت‌وگو با خانه ملت، در تشریح وضعیت حضور مقامات کشورهای خارجی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب در مجلس، گفت: تاکنون حضور 10 رئیس‌جمهور شامل کشورهای افغانستان، قزاقستان، پاکستان، لبنان، ارمنستان، کره شمالی، تاجیکستان، ترکمنستان، گینه بیسائو و توگو و کفیل ریاست جمهوری عراق، 3 نخست وزیر، 5 رئیس مجلس، 5 معاون رئیس‌جمهور، 10 وزیر خارجه، معاون دبیر کل سازمان ملل و ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی در مراسم تحلیف قطعی شده است.

نام سران کشورهای شرکت کننده در مراسم تحلیف روحانی به این شرح است:
آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان
حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان
نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان
میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان
سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان
کیم یونگ-نام رئیس هیأت رئیسه مجمع عالی کره شمالی ( در جایگاه رئیس جمهور)
امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان
قربان قلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان
خوائو برناردو ویریا رئیس جمهور گینه بیسائو
فاوره گناسینگبه رئیس جمهور توگو
خضیر الخزاعی کفیل رئیس جمهوری عراق

این برای نخستین بار است که در جمهوری اسلامی ایران، برای مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب، از سران و مقامات ارشد کشورهای خارجی برای حضور در این مراسم دعوت می شود.

وی با بیان اینکه حضور مقامات کشورهای اروپایی در مراسم تحلیف در حال بررسی بوده و تعداد کشورهای اروپایی حاضر در مراسم قطعی نشده است، افزود: از طرف دیگر درباره حضور جک استراو در این مراسم هنوز جوابی از سوی وی داده نشده است.

یثربی با اعلام اینکه از مقامات آمریکایی برای حضور در مراسم تحلیف دعوتی به عمل نیامده است، گفت: به‌طور حتم تا پایان هفته تعداد مقامات حاضر در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب افزایش پیدا می‌کند.

مراسم تحلیف روحانی ساعت۱۶ روز۱۳ مرداد آغاز می‌شود

مدیر کل اداره کل تشریفات مجلس، با تأکید بر اینکه از روز شنبه ( ۱۲ مرداد) مقامات کشورهای خارجی برای حضور در مراسم تحلیف وارد تهران می‌شوند، یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب (یکشنبه ۱۳ مرداد) ساعت چهار بعدظهر آغاز می‌شود، از طرف دیگر به احتمال زیاد مقامات کشورهای خارجی دیدارهایی نیز با رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور منتخب و رئیس مجلس داشته باشند.


تاریخ : یکشنبه 6 مرداد 1392
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله : أَسْعَدُ النَّاسِ مَنْ خَالَطَ کِرَامَ النَّاسِ .

پیامبر مکرم اسلام فرمود: خوشبخت ‏ترین مردم کسى است که با خوبان مردم بیامیزد .

بحار الأنوار ، ج‏71، ص: 186

دوست با کرامت انسان را کریم و محترم می کند. و همراه و یار خوش سیرت به آدمی صفا و اخلاق پسندیده می بخشد. کسی که با خوبان نشست و برخاست کند خوی خوب می گیرد . و در مشکلات و گرفتاری های روزگار اطرافش را خوبان روزگار می گیرند. این خاصیت طبیعت است که هر چه در کنار عطر و گلاب قرار گیرد بوی خوش آن به خود می گیرد . رفت و آمد با انسانهای متواضع، خوش خلق، کریم و بخشنده انسان را به این صفات متصف می کند و راز خوشبختی هر انسان؛ داشتن همین صفات انسانی است. دوست خوب ، فهیم و عاقل انسان را به سوی سعادت راهنمایی می کند و پیوسته در هر شرایطی کنار ماست. خوشبختی در این است که همواره با خوبان جامعه باشیم .


(تعداد کل صفحات:61)      [...]   [23]   [24]   [25]   [26]   [27]   [28]   [29]   [...]  

آرشیو مطالب